Logo firmowe na odzieży – na co zwracać uwagę?

Logo firmowe na odzieży – na co zwracać uwagę?

23.05.2022 109

Obecnie niemal każda poważna firma zaopatruje swoich pracowników w sygnowaną własnym logo odzież roboczą. Po pierwsze, odpowiednia odzież gwarantuje bezpieczeństwo i higienę pracy, a po drugie dobrze świadczy o całej firmie, podkreślając jej prestiż i dbałość zarówno o komfort pracownika, jak i własny wizerunek na zewnątrz. Uniform daje klientom poczucie zaufania: znacznie przyjemniej, gdy ekipa remontowa czy budowlana przychodzi w jednakowych spodniach, bluzach i koszulkach, niż gdy odwiedza nas grupka odziana w znoszone, nie pierwszej świeżości koszulki i spodnie, których fason lata świetności przeżywał dobre dwie dekady temu. Dbałość o strój to też szacunek do klienta i wykonywanej pracy: schludny wygląd świadczy o poważnym traktowaniu swojej pracy i takim też nastawieniu.

Nadruk czy haft? Jak oznaczyć swoją odzież roboczą?

    Odzież roboczą możemy oznakować swoim logo w formie nadruków lub haftów. Wybór idealnej metody w głównej mierze zależy od rodzaju odzieży, jaką chcemy „zalogować”: dla podkoszulków, softshellów, kurtek i spodni z membraną, czy bluz z mieszanki bawełny z poliestrem, najlepszą metodą będzie nadruk. Po pierwsze, przy koszulkach i bluzach haft powodowałby zniekształcenie materiału – cienka tkanina odkształci się pod wpływem nici, nawet jeśli zastosujemy podkładkę dla pogrubienia i wygładzenia. Po drugie, jeśli zamawiamy większą ilość nadruków, można je wykonywać metodą sitodruku, który gwarantuje powtarzalność, trwałość oraz stosunkowo niską cenę.
    Przy softshellach i ubraniach z membraną oraz odzieży przeciwdeszczowej polecany jest nadruk, aby nie przerwać ciągłości materiału i nie stracić najważniejszych właściwości. Haft natomiast doskonale sprawdzi się na spodniach, kurtkach bez membran, wykonanych z bawełny lub mieszanki bawełny z poliestrem, a także na bluzach polarowych.

Co umieścić na odzieży roboczej?

    Najważniejsza jest naturalnie nazwa firmy – powinna być zapisana w taki sposób, aby możliwe było szybkie i proste przeczytanie. Lepiej nie korzystać z wymyślnych fontów, które mogłyby wprowadzać odbiorców w błąd, nie warto też używać bardzo skomplikowanych ozdobników czy szczegółowych grafik – zaciemniają one logotyp i sprawiają, że jest nieczytelny. Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczenie numeru telefonu bądź adresu www, bowiem odzież pracowników może wpaść w oko komuś w sklepie, na ulicy, na stacji benzynowej, kto akurat poszukuje specjalistów z naszej branży. Taka odzież to żywa reklama naszej firmy, zatem warto wykorzystać ten pozytywny „efekt uboczny”.

W jakim miejscu umieszczać logo?

    Najpopularniejszym miejscem dla umieszczenia nadruku na górnej garderobie jest naturalnie pierś. Wiele osób decyduje się też na wykonanie logo na plecach, w dużym formacie, aby nazwa firmy oraz wszelkie dodatkowe dane w nim zawarte były widoczne z daleka. Jeżeli w pracy częściej niż ze zwykłych spodni korzysta się z ogrodniczek, warto przemyśleć zadrukowanie rękawa – czy to wzdłuż, w odzieży z długim rękawem, czy też na krótkim, w poprzek. Na samych ogrodniczkach warto nanieść logo na śliniak – będzie wtedy czytelne i doskonale widoczne. Na spodniach do pasa logo najlepiej sprawdza się na przedzie, nad boczną kieszenią, lub wzdłuż tylnej nogawki.

    Odzież robocza marki Engel jest wprost stworzona do umieszczania na niej logotypów. Materiały nadają się do wykonania na nich trwałych i wyrazistych nadruków, a część modeli posiada specjalne elementy, zaprojektowane właśnie pod logowanie. Poza tym ilość różnorodnych wersji kolorystycznych pozwala na wybór odzieży w swoich „firmowych kolorach” - dzięki tej opcji możemy stworzyć indywidualny styl i jeszcze lepiej dopasować uniformy do profilu swojej firmy oraz jej barw.